Baltijas Zaļāko zīmolu topa virsotnē mūsmāju “Madara”; Latvijā nemainīgi – “Latvijas Valsts meži”

Atpakaļ
Dalīties
Pāriet uz galveno saturu

Ikgadējā “Brand Capital” pētījuma ietvaros sadarbībā ar “Latvijas Zaļo punktu” īstenotās iedzīvotāju aptaujas par Zaļākajiem zīmoliem Baltijas valstīs 2024. gadā topa pirmo vietu Latvijā saglabājis uzņēmums AS “Latvijas Valsts meži”. Uz otro vietu topā no pērn ieņemtās trešās vietas šogad pakāpies zīmols “Madara”, kam seko TOP 3 jaunpienācējs – zīmols “Seal”. Baltijas mērogā Zaļākā zīmola statusu šogad ieguvis mūsmāju zīmols “Madara”.

Ikgadējais zaļāko zīmolu pētījums ir noderīgs veids, kā iedzīvotājiem paust savu atbalstu uzņēmumiem, kas pārstāv noteiktas vērtības un praksē ievieš jaunus, ilgtspējīgākus risinājumus. Lai arī beidzamajos gados topa augšgalā krasas pārmaiņas neredzam, pozitīvi vērtējams, ka šogad topā ienākuši un iedzīvotāju atzinību saņēmuši vairāki jauni zīmoli. Topā redzami vairāki vietējie pārtikas ražotāji, piemēram, “Dimdiņi”, “Valdo”, “Pūre” un citi,” atklāj “Latvijas Zaļā punkta” direktors Kaspars Zakulis.

Šogad zaļāko zīmolu topu veido jau 100 zīmolu iepriekš apkopoto 50 zīmolu vietā, kas ļauj zaļumu novērtēt lielākam skaitam uzņēmumu, kuriem svarīgi videi draudzīgi principi ikdienas darbībā. Jaunākajā topā Latvijā ievērojams kāpums vērojams vairākiem enerģētikas jomas zīmoliem, piemēram, “Neste” (kāpums par 37 vietām uz topa 6. vietu), “Enefit” (kāpums par 27 vietām uz topa 7. vietu) un “Elektrum” (kāpums par 34 vietām uz topa 12. vietu). Tāpat kāpums topā vērojams vairākiem citu jomu zīmoliem, piemēram, “Rimi” piedzīvojis kāpumu par 20 vietām uz 21. vietu, savukārt “Swedbank” šogad ierindojusies topa 32. vietā, lai arī pērn nesasniedza zaļāko zīmolu TOP 50.

Baltijas mērogā iedzīvotāji par zaļāko zīmolu atkārtoti atzinuši Latvijas “Madaru”, otrā vietā ierindojot IKEA, kam seko Igaunijā radītais “Enefit”.

Vērtējot pārējo Baltijas valstu topus, redzams, ka iedzīvotāji savas balsis atdod lokāliem zīmoliem. Lietuvā par zaļāko zīmolu atzīts mežsaimniecības uzņēmums “Valstybinių miškų urėdija”, kam seko lietoto apģērbu tirdzniecības platforma “Vinted” un dabai draudzīgas lauksaimniecības tehnikas ražotājs “Auga”. Igaunijā pirmajās trīs topa vietās ierindojas tie paši zīmoli, kas pērn, mainot pozīcijas. Līdera pozīcijas šogad ieņem šūšanas uzņēmums “Nurme”, kam seko pagājušā gada līderis ādas un matu kosmētikas ražotājs “Puhas Loodus”, bet trešo vietu ieņem e-skrejriteņu nomas lietotne “Tuul”.

Pirmo reizi savu speciālbalvu zaļākajam zīmolam “Baltic Brand forum” ietvaros pasniedza “Latvijas Zaļais punkts”. “Tā kā iepakojuma pārstrāde šobrīd ir viens no būtiskiem pīlāriem Eiropas Savienības prasību izpildē Latvijā, mums ir svarīgi izcelt un atzīmēt uzņēmumus, kas parāda atbalstu aprites ekonomikai. Balvu pasniedzām zīmolam “Tetra Pak Latvija”, kas ir zināms kā kompozīta iepakojuma jeb dzērienu paku ražotājs, kas nodrošina videi draudzīga un pārstrādājama iepakojuma ražošanu. Lai arī kompozīta iepakojums sastāv no diviem vai trim dažāda materiāla viediem (kartona, polimēra un dažkārt arī alumīnija), ir tehnoloģija, kas ļauj šos slāņus atdalīt un virzīt tālāk pārstrādē, tādējādi veicinot resursu ilgtspējīgu izmantošanu. Turklāt “Tetra Pak Latvija” iesaistās sabiedrības izglītošanas pasākumos, kas arī ir zināms sniegums vides daudzveidības saglabāšanā,” izvēli skaidro Kaspars Zakulis.

Zaļāko zīmolu tops tiek veidots jau devīto gadu, apkopojot sabiedrības priekšstatus par zīmolu draudzīgumu videi, iepakojuma šķirošanas un pārstrādes iespējām.

* Iedzīvotāju aptauja veikta 2024. gada jūnijā un jūlijā pētījuma “Brand Capital” ietvaros, aptaujājot 3022 ekonomiski aktīvo Baltijas valstu iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, no kuriem Latvijā aptaujāti 1016. Aptauju tiešsaistē veica pētījumu aģentūra NORSTAT.


Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes.

Mēs izmantojam sīkdatnes, lai nodrošinātu Tev patīkamu tīmekļa vietnes apmeklējuma pieredzi. Sīkdatnes Tev ļauj droši piekļūt lapai, bet mums – analizēt lapas apmeklējumu un uzlabot tās darbību.
Šeit Tu vari izvēlēties, kuras sīkdatnes apstiprināt. Uzzini vairāk par  privātuma aizsardzības politikas nosacījumiem. Atceries, ka savu izvēli jebkurā laikā vari mainīt, aktivizējot saiti Sīkdatņu iestatījumi.